بیوگرافی كامل ترانه علیدوستی

تبليغات

دسته بندي موضوعات

آرشيو مطالب

امكانات ديگر

بیوگرافی كامل ترانه علیدوستی


متولد 1362 و داراي مدرک بازيگري ديپلم عکاسي، دوره بازيگري
را در کلاسهاي آزاد بازيگري زير نظر حسين محجوب، امين تارخ، آتيلا پسياني و مهدي فتحي گذرانده است. در کودرکي به بازيگري علاقه نداشت. اما به سينما رفتن علاقه مند بود و فيلم زياد مي ديد. در دوران کودکي هم بازيگر خاصي علاقه نداشت اما بعدها به بازي پرويز پرستويي،عزت الله انتظامي و آتيلا پسياني علاقه مند شد. او در حال حاضر از بازيگران هم نسل خود بازي باران کوثري و گلشيفته فراهاني را خيلي دوست دارد. پدرش به سينما خيلي علاقه مند است و خيلي فيلم ميبيند. يکي از فيلمهايي که ترانه ديده و به خوبي يادش مانده، فيلم " سينما پاراديزو " است.

پدرش آرشيو تاريخ سينما را دارد. مخصوصا فيلمهاي " برگمان، فليني و کيشلوفسکي " .


اولين حضورش در سينما سال 80 و با بازي در فيلم سينمايي " من ترانه 15 سال دارم " بود. حبيب رضايي براي انتخاب اين نقش از بيش از 600 نفر تست گرفت و از بين همه آنها، ترانه پذيرفته شد. به خاطر بازي در اين فيلم سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن را از آن خود کرد. معمولا وقتي اتفاق خيلي بزرگ و خوشحال کننده اي برايش اتفاق مي افتد تني تواند به سرعت واکنش نشان دهد.
با آنکه موقع بازي در فيلم من ترانه 15 سال دارم، نه ازدواج کرده بوده و نه مادر شده بوده، آن قدر نقش خود را خوب ايفا کرد که همه تحسينش کردند.
  در کنار بازيگري دوست دارد فيلمنامه نويسي را هم تجربه کند. به بازي کنار " رابرت دنيرو " علاقه مند است. در اوقات فراغت، گه گاهي نقاشي مي کند. اما مطالعه را هيچ گاه از ياد نمي برد و کتابخانه خوبي دارد. سبک نقاشي اش سياه قلم است که آن را به صورت تجربي فرا گرفته است. به آرام حرکت کردن و درست گام برداشتن اعتقاد دارد. پدرش جميد عليدوستي از فوتباليست ها و مربيان خوب فوتبال کشور است. دختر مسئوليت پذيري است. دوسان معدودي دارد. وقتي پدرش فيلم " من ترانه 15 سال دارم " را ديد، گريه کرد. مادرش سنگ تراش و مجسمه ساز است. قبل از اسنکه بازيگر شود فکر مي کرد خواننده اپرا شود. دو سال هم در هنرستان موسيقي درس خواند و با پگاه آهنگراني همکلاس بود. کلارينت، ساز تخصصي اش بود و به عنوان ساز دوم پيانو مي زد. در دوران مدرسه بچه درس خوان و زرنگي بود . هميشه به دنبال پويا نمايي و تحرک است. در تمام فيلمهايي که بازي کرده به نوعي از سن حقيقي خود جلوتر بوده است. او در فيلمهاي کنعان و شهر زيبا حضوري درخشان داشته است. لذتي که از بازي اش مي برد را دوست دارد. احساساتي است و ترجيح مي دهد کاري را که انجام ميدهد با احساساتش در ارتباط باشد. يکي از دلمشغولي هايش داستان نويسي است و چند تا از قصه هايش در نشريات چاپ شده است. بسيار اهل ريسک کردن است.


در فضاي تئاتر هم فعاليت مي کند. کلا بازيگر گزيده کاري است و فيلمنامه برايش از اهميت زيادي برخوردار است. در خانه عادت دارد مدام تلويزوين را روشن نگاه دارد. معتقد است تطح برنامه هاي تلوزيون خيلي پائين است. براي کار در تلويزيون خيلي پيشنهاد داشته اما نپذيرفته است. معصوميت خاصي در چهره اش موج مي زند. حرفش را در نهايت ادب و احترام بازگو مي کند. مي گويد: سعي مي کنم فروتني بي جا نکنم تا خداي نکرده به ورطه رياکاري نيفتيم. به تازگي بازي در فيلم " زندگي با چشمان بسته " را به کارگرداني رسول صدرعاملي به پايان رسانده است. در اين فليم نقش پرستو را بازي مي کند که برادرش حامد بهداد است. او بعد از هشت سال دوباره در فيلم ديگري از رسول صدرعاملي ايفاي نقش کرده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته: محمدرضا | تاريخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:بیوگرافی كامل ترانه علیدوستی, |

تبليغات

درباره ما


    به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها

لينكدوني

تمامي حقوق در انحصار اين وبگاه ميباشد و هرگونه كپي برداري غير مجاز و شرعا حرام است. طراحي شده توسط : آرياتمپ| انتشار شده توسط :اسکريپت دوني | مرجع قالب و اسکريپت